ostragredavalentino

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Carina - 8 augusti 2014 15:52


    

 I onsdags blev Jäger 11 veckor och igår fick jag hjälp av Maria med ståfoton.

Vi har börjat öva på att stå fint och stilla till utställningarna som komma skall.
Debuten blir inte många dagar efter 4 månaders dagen...
Ska lägga till tandvisning och hantering till träningen strax.
Jag vill att han ska känna igen sig den dagen det blir dags.

Det kommer vara nog med allt annat på utställningsplatsen...
Att han är social är ingen tvekan om!
Men därifrån till att domaren ska titta i munnen och klämma och känna på hunden är något annat.
Då blir det helt plötsligt liiite krav och liiite tvång. 
Handen på hjärtat, tycker era egna hundar det är jättekul när ni gräver dem i munnen??
Så kräver vi att de ska tycka det är helt ok när en främmande människa ska göra det...

Positivt ska det vara i en utställningsring!
Glada hundar, utställare och för den delen domare och ringsekreterare gör dagen så mycket roligare och då spelar resultaten inte lika stor roll!
Pappahund Jagger är ett riktmärke. Så ska vi också se ut i ringen när vi tränat färdigt ;-)

En fröjd för ögat!


Två inlägg på en och samma dag!?
Nu får jag ge mig...


/ Carina


Av Carina - 8 augusti 2014 10:59

Och så var det fredag...

Denna vecka har gått fort!

Jobbat ett par nätter och ska jobba ett par till. Med Henrik i Tyskland och mamma och pappa i Norge, så har vi haft "nattis" hos farmor och farfar!

Är er evigt tacksam...

Hela rövarligan har huserat på Humlevägen och det var väl mest Jägmästar'n som jag hade mina funderingar över hur det skulle gå ;-)

Jo, visst höll han farmor på alerten!

Men att komma dit och upptäcka nytt ställe är rena rama himmelriket om man är en nyfiken Aussie valp.

Och han skötte sig så exemplariskt man nu kan göra vid 11 veckors ålder.


Igår fick han träffa brudarna Olsson, som ju ingår i vår flock.

Undri fick självklart skummigt tomteskägg (som Jäger åt upp ;-)). Villi låg först vid bilen och tyckte han var vansinnigt onödig.
Gloria såg honom knappt för hon hittade harpluttar i mängder och sen ett gammalt märgben. Sist och minst Iri.... Gick bättre än jag förväntat mig av vilddjuret.
Hon och Jäger kommer få hur kul som helst tillsammans!

Sen..... När han växt till sig....

Just nu är det alldeles för tuffa tag för en liten Aussie som TROR han fixar vilka tuffa tag som helst!


Träningen går framåt. Igår fixade vi pallen ända fram till fotposition!
Duktig liten Jäger!!
Nu ska vi jobba vidare med min korrekta position som signal och med bibehållen kontakt.
Ska prova sen, när han vaknat :-)


Trevlig helg!
/ Carina


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards