ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

Omriktat fokus!

Av Carina - 29 augusti 2016 16:11

Och så var det snart dags för en annan debut...
Nämligen Appell Spår.
Det går lite för fort tills den debuten.
Eftersom vi inte kan spåra, vi har nyss påbörjat budföring och framförgående är bara nosat på!  
Dumdristig galenpanna till matte!
Men men, man har det inte roligare än man gör det   .
Vi ska göra vårt bästa och då gäller det att spåra X antal gånger i veckan. "Hungriga vargar jagar bäst" finns det ett ordspråk som lyder och det jobbar vi efter nu.
Budföring körde vi med fröken igår (jag har med hjälp av Frida börjat så smått). Jäger avancerade snabbt med Lisa, men det gäller att det fortsätter avancera tills det är dags eftersom spåret känns osäkert...
OM det skulle visa sig att vi tagit oss vatten över huvudet, så gråter vi inte över det.
Då styr vi kosan åt annat håll den dagen eftersom jag dubbelanmält till den lydnadstävling samma dag   .
Fler lydnadstävlingar blir det också under hösten.
Mitt mål är LP 2 innan årsskiftet.

Tills nästa år blir det stora förändringar inom lydnaden, så då är det bra att ha en klass avklarad.

Det blir en spännande tid med ett nytt tänk inom lydnaden.
Från mitt håll är det välkommet.


Nähäpp!
Hur var det?
Spåra kanske....

/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards