ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Slut på tävlingssäsongen och nu börjar finliret!

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.
Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!
Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är fel på   ....
Tonåringen är en komplex liten jycke med rävar inbyggda både här och där.
Men nu är vi på G och vi har då aldrig tråkigt tillsammans!
Det händer hela tiden något nytt  ....

Jag är positiv till naturen och är övertygad om att det blir bra i slutänden.

För Jäger ÄR en bra hund och jag HAR blivit bättre som förare som kommer kunna hålla ihop kruttunnan.
Tillsammans kommer vi glänsa!

  

Vintern kommer ägnas åt semester (från varandra!?), Lövåsen och skidåkning (där Jäger glänser i draget!), förhoppningsvis snö här hemma också.... Fysträning och där har vi ett uppdrag att lära oss en speciell övning till V som ska bli PT på hund!

Vi har börjat och vi får nog till det som det ska se ut   ....
På hundträningsfronten har fröken en plan. Det har hon alltid, så jag ska börja kalla henne Sickan!
(ni kan väl er Jönssonliga).
För det första ska ljudandet bort!

Bäst att ta tag i problemet på en gång!
Aldrig tillåtet att ljuda om inte jag bjuder in till "skall" eller i frustration.

Ett lugnt och fint belastande och ett lika lugnt "nej" och sen släppa efter.
Har börjat och han köper det. Matte ska bara koordinera sig och få in det helt i skallen också.
Vi kommer också lägga ner mycket på detaljer framför speglarna som vi har varannan vecka.
Därtill MASSOR med störningsträning!

I form av bollhav, godisregn, ljud, varandra.... You name it, we have it!
Väldigt nyttigt!!
Här ska bli helt störningståliga mondoring hundar av hela bunten på kursen!
När sen nya reglerna släpps för lydnaden ska det lusläsas, pratas igenom, analyseras och sen bygga pussel som framåt vårkanten blir hela moment.
En spännande tid efter att ha fokuserat på moment inför tävlingarna.
Nya utmaningar och vi välkomnar det!

Både Speedy Gonzales aka Jägermeister och jag själv.

  

Trevlig helg!
/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Av Carina - 20 september 2016 18:09

Vi hade...Ibland händer de mest konstiga sakerna på tävling, men i söndags hände typ allt konstigt på en och samma gång! Vi har tävlat flera gånger förut dit vi begav oss och vi kan intyga att det inte var klubbens fel, utan omständigheter och i vi...

Skapa flashcards