ostragredavalentino

Alla inlägg under augusti 2015

Av Carina - 11 augusti 2015 18:01

... Kryper närmare.
Imorgon är det dags!
Jag börjar jobba och Frida ska till fritids.

Nästa vecka börjar skolan.
Frida börjar 2:an och längtar dit! Precis som det ska vara.

Förra veckans blesyrer i form av insektsbett och nageltrång är nu bra.
Ja, jag har några dagars pencillin kvar... Men tån mår bra.
Så det kan bli!
Några fina dagar har vi haft här. Så vi har åkt båt, badat (inte jag med min tå), käkat glass och varit på 40 års kalajs!
Maratonfest!
När taxin anländer till Wiviken 5.30 på söndag morgon, så är det ett mycket gott betyg till värdinnan.
Och inte är det alla som vinner en spinnrock på 40 års kalas heller...
Kan det ha att göra med att värdparet vann en moraklocka på vårt bröllop!?  
Jäger och jag tränar på.
Ingångar, platsliggning (aktiv sådan!! Inte ligga där och bara slappa, så man kan titta på annat) och låååångtradar fotgående.

Spår... Måste vi lägga krut på!
Imorgon.
Ikväll blir det lite mer av lydnadsläxan!

/ Carina


Av Carina - 5 augusti 2015 10:29

Har vi nu...

Det började med Frida som blev biten av någon elak insekt (tror på broms) över ögat i måndags.
Poff, så var hela ögat igenmurat!
Började med allergitablett och kyla på svullnaden, men det slutade med jouren på kvällen.
Kortison.
Hon drog också till med en näsblödning "from hell" innan det blev sängen för henne seeeent.
Igår tisdag fick jag krypa till korset efter att ha försökt operera mig själv med bränd nål.
Nåt så fånligt som nageltrång!
Men med en bultande värk under natten och en tå som var mer än lovligt varm och röd, så blev det vårdcentralen för mig också...
Och det var väl tur, när jag kom dit hade en röd strimma börjat leta sig uppåt fotryggen och inflammationen hade alltså slutat vara lokal.
Blodförgiftning vill jag inte ha!
Snälla doktorn stack hål på eländet gav mig pencillin och beordrade vila med benet högt i några dagar.
Suck...
Och bara för att jag använde en annan sax vid nagelklippningen häromdagen.
Attans så onödigt!
Frida den lilla kraken var låg och urslig igår också, men svullanden har gått ner betydligt.
Idag är hon mer sig själv.
Vi roar oss med att titta på film och baka lite. Just nu är det hallongrottor på G.

Jägar'n är ute på promenad med mommo och moffa, så han får sitt iallafall.
Träning i köket tänker jag allt roa mig med sen!
En liten stund...


Over and out.
/ Carina

Ovido - Quiz & Flashcards