ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Andra starten....

Av Carina - 29 juli 2016 22:57

...I Lydnadsklass 2...

Och det tar sig sa mordbrännar'n.

Idag nollade vi bara ett moment!   

Åkte till Kils BK i kvällningen. Trevlig klubb och många tävlanden.
Vänner som tävlade och som support.

Fem i vår klass och jag skulle in som nummer fyra.
Halvflamsig hund fick jag ur bilen och det totala fokuset infann sig inte riktigt.
Dock höll han ihop och fixade transporterna mellan  momenten fint.
Ballade inte ur som sist, utan höll sig till mig...

Och får vi de här betygen en halvbra arbetsdag, så kommer det gå fint med tävlingsrutin på matte och hund.

Mest matte kanske...

Och Betygen då.

Platsliggning: 10

Fritt Följ: 8 ( Något långt fram, sent sitt, snett sitt)

Läggande: 8 (Något långt fram. Långsamt ligg)
Inkallande: 10

Sändande med ställande: 0 (Tjuvstart, flera kommandon)

Apportering: 8,5

Fritt hopp över hinder: 9,5

Fjärrdirigering: 8 (hoppar fram vid läggande)

Helhet: 8,5 (Raka fina startsittanden. Mycket fina moment)

Summa. 152,5 p

Räckte till ett andrapris och en förstaplacering!

När han är lite uppe i det blå och inte helt i den berömda bubblan (som vi tränar på...) kommer dessa slarvfel såsom , långt fram, sneda sättanden osv.

Dock hade vi övet flitigt på ingångarna och det lönar sig att träna go vänner!
Inte ett ont ord om våra ingångar!
Det lönar sig också att träna söka rutan på en hund som gasat rakt igenom.
Idag sprang han på sidan om och jag fick klockrent in honom i rutan med ytterligare ett kommando!
Tyvärr både tjuvade han och jag gav för många kommando. Så nollan var i alla fall ett faktum.
Men det var en seger i sig att jag fick in honom i rutan!
Träna vidare och tävla vidare!

God natt från Wiviken.

/ Carina






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards