ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 2 september 2016

Fredags rapport

Av Carina - 2 september 2016 14:03

Angående spåret.
Vi har spårat.... Lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag!
Imorgon blir det rast och vila.
Det går två steg framåt och ett bakåt.
Han har blivit mycket mer fokuserad i spåret, men markerar apporterna sämre nu när spåret blivit viktigare.
Nu jobbar vi på att få balans i prioriteringen mellan spår och apporter.
På söndag är det avcheckning med fröken, så får vi se vad hon säger.
Dagens spår var ett Z spår med tre apporter som det ska vara i Appellen.
Han tänker och funderar innan han lägger sig vid apporterna, men han har iallafall börjat förstå att de är viktiga de med. Spårade superfint över ett dike, men stannade upp på en enkel raksträcka och pustade en stund.
Amatör som jag är på detta, så hoppas jag att jag inte ställer till allt för mycket när jag mixtrar själv.
Har haft mess kontakt med fröken under veckan så hon har blivit uppdaterad i både text och video   .
Vi har också kört budföring på bruks i tisdags.
Känns som ett moment som passar Jägmästar'n.
Springa! Självbelönande.
Till en människa! Självbelönande.
Sen är det viktigt att det inte blir det minsta socialt där borta hos mottagaren.
Det ska tänkas jobb, jobb, jobb i huvudet på den lille.
Och så framförgåendet då.
Det har vi lagt lite krut på och ja, det går också framåt.
Men vi är väldigt mycket i startgroparna ska gudarna veta!
Vi får se hur långt vi kommer tills tävlingsdagen.


Annars har vi mest cyklat denna vecka.
Bra träning såklart, men matten har den där stukade foten från semestern som gett sig mycket mer till känna, så promenader har inte varit att tänka på...

Det är farligt att vara på kalajs sörni!
Dansa natten lång gjorde gott för stunden men jag fick skit för det efteråt   ...


Trevlig helg!
Själv ska jag jobba.
/ Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Skapa flashcards