ostragredavalentino

Alla inlägg under juni 2015

Av Carina - 10 juni 2015 13:23

Har tagit emot att ens gå in på bloggen sen senaste inlägget...
Men nu är det dags. Mycket har hänt sen Tricke lämnade oss.
Träningsmotivationen gick ner och Jäger och jag bara gick och gick i skogen.
En liten andhämtning var nödvändig.
För matte i alla fall.

Dagstur ner till Lisas kennel för att hämta hem Chips efter valparna och förbi mina kära uppfödare för fika och hundprat har vi hunnit med. Dagen blev lång men väldigt trevlig.
Sen hade vi Sennenspecial i Degernäs!
Mycket jobb och planerande resulterade i en trevlig men blöt tillställning.
Vädret kan vi ju tyvärr inte göra något åt.
Men med gott humör och bra bemötande hoppas jag att vi uppvägde regnet lite grann.
Träffade många trevliga bernervänner och jag hann prata lite här och lite där mellan jobben.

Veckan efter specialen var det då dags att besöka veterinär Leif igen.
Jäger skulle röntgas!
Höfter och armbågar. Även ett gentest togs.
MDR1.
Multi Drug Resistance.
Collie hundars känslighet mot vissa medicinska preparat.
Varit galet kaxig angående röntgen.
Jösses, detta är ju inte en berner!
Aussien har inte alls lika omfattande problem med lederna. Han har aldrig haltat. Har fått mycket väl godkänt av hundfysioterapeuten, är i toppen kondition osv osv....
Kvällen förre röntgen kom den dock smygande...
Nervositeten...
Tänk om det är något fel...
(Trickes röntgenplåtar spolades upp som en film i huvudet.)
Vid röntgen stirrade jag på plåtarna så det flimrade framför ögonen på mig.
Såg de inte olika ut!? Är skålarna grunda?! Ja, banne mig...
Leif lugnade mig dock något med sin positiva utsago.
Men vad vet han!? Han läser inte plåtar åt SKK!
Om ni under förra veckan varit in på hunddata och det har låst sig eller ni inte kommit in , så är det mitt fel!
Jag har terroriserat sidan dag och natt!
Men inget resultat...
I fredags skojade jag om att nu ringer jag SKK.
I måndags gjorde jag slag i saken.
Då var det nästan en vecka sen röntgen och inget svar!
Mycket trevlig tjej på SKK fick jag prata med och det visade sig att just förra veckan hade de bara en avläsningsdag iställer för två eftersom en veterinär hade semester!
Ska de ha semester också!?
Fräckt...
Svaret blev ialla fall att plåtarna låg där i datorn och väntade på att bli avlästa under tisdagen och idag onsdag skulle resultatet komma.
Det roliga i kråksången är att testresultatet på MDR1 testet som skickades till Slovenien kom snabbare   ...
Nej, inte vara flisig!
Klart att veterinärer också måste få ha ledigt ibland!
Hur gick det då!?
Fri hund åt alla håll och kanter!!
Friröntgad runt om och fri från allt vad anlag heter angående MDR1!
Skönt  .
Träningen har vi kommit igång med på allvar igen. Och tränar man, så går det framåt.
Nya planer och påhitt av instruktör och uppfödare...
Och matten hon hakar på!
Vi får se var detta barkar...
Mer roligheter väntar fortfarande i kartong.
Försäkringspengarna efter Tricke har använts till något roligt och hundigt.
En Kickbike!
Jägar'n vet inget än... Men OJ så lycklig han kommer bli!

Livet går vidare. Vi finner saker att fylla dagarna med utan Tricke.
Saknar är han den lille goe. Älskad för alltid. I ljust minne bevarad.

  

Nu ser vi fram emot en skön sommar med både hunderi och annat!
Önskar er det samma.
/ Carina




Skapa flashcards