ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Snart har vi varit med om allt!

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag !

Ännu en märklig tävlingsdag.

Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.
Att vara i god tid är en dygd!
Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   .

Vad som sen hände var att vi snurrade, letade, frågade, googlade, ringde.
Och sen googlade vi lite till, snurrade, backade, vände och ringde igen!
Men inte hittade vi den j-vla brukshundsklubben vi skulle till!!

Efter att ha haft gott om tid, så hade vi helt plötsligt väääldigt bråttom!
Sladdade tillslut in på klubbens parkering 5 minuter innan samling för klass två!!!

En timma senare än vad vi beräknat!

På 10 minuter skulle vi sen rasta hund och värma upp.
Mattens obligatoriska koll av alla klubbars toaletter fick vackert vänta.

Vi drog dessutom nummer 1 av 3.
Vilket jag i och för sig blev glad åt just då.

Sen den förra märkliga tävlingen har vi tränat på platsliggning med fokus!

Inget mer sneglade på snygga brudar   .

Första steget då jag lämnat honom har jag lagt krut på eftersom han redan då kollat omgivingarna istället för att jobba. Sen belöning för full kontakt med matten.
Nosen började vädra när vi skulle gå ner mot appellplanen, men då ni!! Fröken hade varit stolt för då kom kobran!!

Både den svarta och den vita   ....
Träning ger resultat!!
Jäger låg tryggt och med väldigt fokus på matten!
Korta avbrott för att kolla mot höger och vänster, men SNABBT tillbaka till mattes blick!
Gillas!

Sen ett par minuters förberedelse och sen vår tur.

In med backabacka och ställer upp.
Börjar fria följet med en kort raksträcka och sen vänster om halt.
Satte sig något långsamt, men med i matchen.
Kort raksträcka och sen höger om halt.
Nja.... Nu började det trilskas med att han inte satte sig i halten, slickade sig om munnen och överkompenserade så han stod som en ostrkrok med rumpan näst intill på min högra sida. När vi sen skulle iväg igen gick han ut och ifrån mig med en något jagad blick!?!??
Och satte sig resolut för att BAJSA!!
Hmmm....
Det tog mig två sekunder att konstatera att kraken inte hade hunnit bajsa på förmiddagen!
Packade och grejade på morgonen och då vet Jäger mycket väl vad som är på G. DÅ hade han bara tid att kissa i busken och ställa sig vid bilen.
Sen körde vi vilse som sagt......

Detta var inget annat än en väldigt skitnödig hund som bara var tvungen att göra nummer två!

Då nollar man momentet och även helheten, men jag valde att göra det bästa av situationen och bevisa (för mig själv) att vi kunde samla ihop oss och hamna i bubblan efter att de fått städa efter oss på planen.

Och ja, vi fixade det.
Fjärren måste dock analyseras och funderas på vad vi ska göra med.

Tredje tävlingen som han tar andra "itt" kommandot som ett "hit" och då är det noll där med.

Men här kommer resten:


Platsliggande: 10

Fritt följ: 0. Sent sättande. Sitter ej. Lämnar föraren och rastar sig.
Läggande: 8. Något sent ner.
Inkallande: 9. Brister något i tempot
Sändande med ställande: 10

Apportering: 7. Något sent tagande. Något tugg.
Fritt hopp över hinder: 7,5. Något sent sättande. Avslut.
Fjärrdirigering: 0. Utför ej momentet.
Helhet: 0. Rastar sig.

125 p


Jahapp....
Och vad blir kontentan av denna dagen.
En uppmaning i all välmening till alla Sveriges brukshundsklubbar först och främst.
Sätt ut era klubbar på Google map!!
Och sen då.
Åk bara till klubbar du hittar till??
Eller åk redan dagen innan och campa på plats??
Eller ta lärdom av dagen och se till att hunden har gjort både ettan och tvåan innan det är dags att äntra planen!?
Lätt att vara efterklok...
Jag väljer att trots allt vara nöjd med vår insats som efter omständigheterna visade på att vi fixade väldigt mycket störning då vi både ramlade ur bubblan med ett brak! Och det vi lägger krut på går framåt!
Nu ska jag ta mig en funderare och även kolla SBK tävling om det är värt att leta upp några fler tävlingar för att fortsätta kämpa för ett LP2 eller inte.

Mål är bra att ha, men  ibland så är själva resan värt mer än målet i sig.
Vi får se vad jag beslutar mig för.
Tack för resesällskapet M!
Men nästa gång vi "ska göra" Borgvik åker vi inte dit strax före tävling   !!


/ Carina





 
 
Ingen bild

Mallan

2 oktober 2016 11:18

Haha! Klart att ni ska vara med om ALLT nu såhär i början! Då blir ju allt a piece of cake sen när ni är uppe i eliten. 🤗
Kram på er 😘

Carina

23 oktober 2016 17:45

Hade visst lite kvar att uppleva... Märkte jag efter dagens tävling!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 20 september 2016 18:09

Vi hade...Ibland händer de mest konstiga sakerna på tävling, men i söndags hände typ allt konstigt på en och samma gång! Vi har tävlat flera gånger förut dit vi begav oss och vi kan intyga att det inte var klubbens fel, utan omständigheter och i vi...

Ovido - Quiz & Flashcards