ostragredavalentino

Alla inlägg under januari 2017

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!
Skrivmaterial har egentligen inte saknats.
Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen med goa släkten.
Nu har 2017 tagit fäste och vi har mycket rorligt att se fram emot.

Vi har blivit en del av ett projekt efter att ha varit testhund för tre härliga blivande PT-tjejer (Personlig Tränare för hund alltså).

Efter ett konditions test på löpband har vi nu ett schema med distanslöpning och intervalllöpning på bandet hemma. Plus Power bands i en månad.
Ska bli spännande att se utvecklingen på honom!

Självklart tar Jäger sig an alla utmaningar med  ett brett flin på läpparna och tycker det är härligt med all uppmärksamhet!

Vad gäller tävlandet så har vi satt upp mål och tänker kämpa för att uppnå dem.

En stor läxa (mest för matte) är två spår i veckan!!

Ska det vara så j-vla svårt att lära in spår! (på matten)...
Hunden är inte alls omöjlig säger fröken. Jag vill hävda att han inte har det naturligt, men som vanligt är det jag som inte har det naturligt   ...
På't igen med andra ord och det är bara för mig att skärpa till mig!

Sen har vi (läs matten) ytterligare en stöttesten...
Ingångar!

Eftersom jag tränar det sporadiskt (trååååkigt), så går det inte framåt där heller.
Mycket märkligt.
Inga mer ursäkter! Bara att ta nya tag.
De nya reglerna i lydnaden har dessutom skapat en del förvirring. Jag tror dock det blir bra och är positiv till förändringen!
Bara man kommer in i det.

Andra mål finns också...
Och går det i lås (hoppashoppashoppas och tro det gör det), så kommer jag ställa till med stor fest här hemma!

Jag är PEPPAD!

Mer om det.... senare...


/ Carina






Skapa flashcards