ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Eftertanke...

Av Carina - 18 augusti 2016 08:35

Är ofta melodin...
Efter skittävlingen, så ställde jag av hunden..
Beroende på mycket jobb... Nä, där ljög jag.

För att jag blev förbannat trött på honom!   Är sanningen... Och då är det helt klart bättre att låta bli.
Tycker om honom gör jag fortfarande, det förstår ni va?
Ser dock bättre ut om jag skriver att jag pausade på grund av eftertanke och analys   

Så i söndags kom jag till kursen utan att ha så mycket som tränat en gång.
Min fröken är bra på mycket och något hon är väldigt bra på är att se individen.
Just den här individen har ett par rävar bakom varje öra och någon i den långa svansen säger uppfödaren.

Mycket hår på bröstet har han också. Både bildligt och talat. Jag älskar vartenda hårstrå på hans fluffiga kropp, men nu behövde vi snacka lite allvar han och jag. Man får INTE välja byteslåsning istället för matte, man får INTE sno hela näven när matten ger lillfingret. Och i slutänden är det såklart mitt jobb att styra upp det hela.
Har jag sagt att han ska ligga vid kökssoffan när jag lagar mat så ska han INTE likt en trickfilm avancera i ögonvrån och hamna bakom mig. Har jag sagt "här", så ska han gå vid min sida i hängande koppel och INTE nosa i vägkanten eller dra i kopplet osv.
Därav blev det lite uppstyrning av herr'n och efter det så har han lagt ett j-vla krut på lydnaden! Och i spåret!
En extra växel har lagts i och den heter will-to-please.
Nu ska vi hålla i den känslan och de gäller för mig att tänka till.
Nästa vecka har vi tävling igen...
Bara att ge sig upp i sadeln!
Mina nerver ska jag stoppa i en väska och skicka med bussgods till Ystad eller Haparanda.
Då kan det gå vägen.

/Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards