ostragredavalentino

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Carina - 12 augusti 2014 18:50

... i vårt andra hem :-)

Lövåsen!

Underbara fjällen som ger mig ett sånt lugn...

Är inte en stressad person i vanliga fall, men här gör luften och vidderna mig komplett på något vis.

Har nog varit lappgumma i mitt förra liv.

Bygget med stugan fortskrider, så detta är inte bara semesterresa.

Klinkersgolver som lades in förra vändan vi var uppe för tre veckor sedan är nu fogat och klart.

Frida och jag har målat knutbrädor, så Henrik kan färdigställa "timmerknutarna" på stugan.

Men mellan måleri, ställningsbyggande och matlagning så hinner jag upp på fjället.

Extra motion uppåt idag eftersom Jäger inte går hela sträckan själv av förklarliga själ.

Lillen närmar sig 8 kg och med en stigning som heter duga så var matten svettig när vi nådde toppen på slalombacken och därmed trädgränsen.
Vackert!!
Och sen kom jag fel?!
Inte vilse!!
Bara fel, så jag kom ner i skidspåren istället för stora "huvudleden" upp till fjället.
Lite längre med andra ord, men vad gör det...
Inte ett dugg!
Hem kom vi i alla fall. :-)
Bjuder på några bilder.

 

 
Trickebus trivs i fjällen.

 
Jägermeister lika så!


/ Carina



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards