ostragredavalentino

Alla inlägg under juli 2015

Av Carina - 31 juli 2015 08:24

Först styrde Volvon mot stugan i Lövåsen!

Stor röj inför fortsatt bygge av badrum...
Och så fick bygghandeln ett besök.
Kort besök på bara några dagar men härligt att vara där igen, även om vädret inte riktigt var med oss.
Men då blir det också relativt myggfritt!
Efter en natt hemma vände vi (Frida, Jäger och jag själv) bilen mot söder.
Kalmar!
Kraschade hos syster med familj en natt och sen drog bara Jägar'n och jag liiite norrut.
Kennelläger på Mönsterås BK!!

Det första för oss som är "nya" i familjen Östra Greda.
Jäger är ju en förklädd Formel 1 Berner enligt sig själv och det är väl jag också kanske   .
Så att se så många glada, härliga Aussie som har samma kroppsspråk och uttryck var en uppenbarelse för oss båda.

Men det tog inte många minuter förrän vi var ETT och tränade precis som vanligt.

Träffade två kullsyskon till Jäger och det var så kul att se deras likheter!

Vädrets makter kan ingen göra något åt och på lördagen då vi hade lydnadsträning med instruktör var vädergudarna allt annat än nådiga...
REGN, regn och sen lite regn.
Vi gjorde så gott vi kunde och tränade på ganska bra ändå.
God mat, trevligt sällskap och mycket hundprat blev det trots vädret.
Hundpratet fortsatte hos Lotta och Gísli en stund in på natten och så lite sömn på det.
Söndagen vigdes åt foderföreläsning, utställningsträning och pälsvård.
Ja, vi tränade allt lite lydnad då också... Gäller att passa på!

Trötta och nöjda återvände Jäger och jag till Kalmar där bästa syster Linda tagit hand om Frida.
Några dagars samvaro till innan vi åkte hemåt Wiviken.

Min rygg är väl inte helt överens med mig efter allt bilåkande och då är det bra att jag har världens bästa massör!
Patricia, du vet att du är guld värd va!?  
Nu blir det hemmaplan ett tag...
Hundplaner har vi dock.
BPH ligger närmast!
Spännande!
Kan inte bli något annat än fart och fläkt i alla fall...

Men allra först lite träning på bruks!
Typ om en timme!
Har en plan... Som nu måste slipas på...

Trevlig helg!
/ Carina





Av Carina - 11 juli 2015 08:37

Men bara roliga saker!
Frida har haft födelsedag sen sist.
8 år.... Kan inte vara möjligt!
STOPPA TIDEN!
På självaste midsommaraften till och med.
Sedvanligt firande i goda vänners lag.
Sen Frida kalas för släkten dagen efter och sen ytterligare ett kalas för polarna en vecka efter det.
Badkalas vid beach Wiviken.
11 ungar och en sjö... Hua...
Nu hade vi så förspänt att vi var en hel drös med vuxna som räknade huvuden en gång i sekunden.
Mellan allt kalasande klämde vi in en resa till Kålmården med mina föräldrar och lillasyster med familj.
Härliga dagar i den fantastiska parken.
Lillasyster med barn följde sen med hemåt Wiviken och då blev det fullt röj!
Solen kom på beställning trots att den brukar lysa med sin frånvaro när Linda är hemma.
Strandhäng och lata dagar blandat med lite jobb för min del.
I samma veva på storebror med sambo på besök, så för ett ögonblick var hela syskonskaran samlad!
När vi var på Kålmården var Jägar'n på pensionat!
Våra kursare som har öppnat eget och vi önskar stort lycka till!
Jäger fick lyxbehandling som första hunden ut och vad jag fått berättat för mig skötte han sig med bravur och var precis som vanligt.
Glad, med andra ord! Jämt glad!
En så'n okomplicerad hund jag har...
Är så glad i honom...
Vad gäller hunderiet har vi spårat ganska flitigt och det går framåt!
Det är inte längre som att tygla en vildhäst, utan han jobbar på fint, men genar något i vinklarna.

Fått läxa av fröken hur vi ska få ut honom i vinklarna. Vi har provat och japp, jag tror det funkar!

Denna vecka är upploppet på jobbet innan semestern och vad händer då!?
En skitförkylning kom och tog ner mig...
Kan säga att det är tur detta är i skrift, för rösten är mer än lovligt hes...
Helgen blev därav inte jobb, utan sjukstuga...
Fort övergången förkylning hoppas jag, för sen är det SEMESTER!
Lite planer finns och jag längtar både uppåt och neråt.
Kommer bli kul det här!


Fortsatt skön sommar önskar jag er!

/ Carina

Ovido - Quiz & Flashcards