ostragredavalentino

Alla inlägg under september 2015

Av Carina - 21 september 2015 17:05

Här har vi laddat, tränat, varit nervösa (matten), läst på osv osv...
Och så blir vi bortlottade!!
Nu är det ju så här med vissa tävlingar och har man anmält till Schäferklubben och har en Aussie, så är man inte prio ett   . Måååånga anmälda var det!!

3 oktober skulle vi har kört BH prov (Behörighets prov), men så blir det alltså inte....
När värsta besvikelsen lagt sig och jag även konstaterat att det inte finns något mer BH prov som passar i höst, så började jag tänka om.
Nu ligger lydnadsdebuten närmare än jag tänkt mig istället   .
När jag tänker efter, så kanske det är bättre också.
Matte vet hur det går till och har varit med förr!
Så var ju INTE fallet med BH prov och huvudet snurrade mer än lovligt av allt nytt!?!
Med lite vilja och nytt fokus på lydnadsmomenten, så ska vi göra vårt bästa.
Ska erkänna att i vissa moment har vi bara grundat...
Men, men... Friskt vågat hälften vunnet!  

Glädje har vi haft också som ni kan utläsa av rubriken.
Det var helgens aktiviteter som stod för glädjen!
Fyra väninnor och fem glada hundar i vår stuga i Lövåsen!
Vandringar och sightseeing dagtid. God mat, vin och mycket (hund)prat kvällstid.
Kan det bli annat än bra!  

Ha Dä!
/ Carina


Av Carina - 7 september 2015 17:32

Det mesta regnar bort!
Tackar för en fin augusti med lite sol och värme i alla fall.
1 september började hösten med en helt annan luft och en hel del regn.
Nu ser det dock ut att bli bra höstväder i veckan och det gillas!
Vi avslutade sommaren i Göteborg och jag hamnade mer eller mindre ofrivilligt i Balder!
Överlevde och kan lägga det till meritlistan.

På hundfronten kan Jäger lägga genomfört BPH till sin meritlista (tycker dock att Balder smäller högre   ).
Som inbiten MH figge under många år har jag först varit skeptisk, sen försiktigt nyfiken och nu övertygat att detta är ett mycket gott komplement som i många bitar är väl genomtänkt och jag fick mig både en och två aha upplevelser under resans gång.

Kul!!
Och Jägar'n var en frisk fläkt med mycket positiv engeri på plan och fick fina kommentarer av beskrivaren efteråt.
Inte långt till Mh't nu (6 veckor och 1 dag efter BPH beskrivningen... 6 veckor är minimum!).
Har fått en vink av var det barkar hän där   ....

Annars tränar vi vidare inför BH provet (hur f-n ska detta sluta!?!?). Mina nerver börjar redan ladda... Jäger är tonåring (igen) och nu yttrar det sig i bomull i öronen, FLICKOR och spring i benen.
Hoppas han hinner landa liiite innan det är dags. Just nu sprutar det testosteron ur öronen på honom!!

Men visst kan han fokusera också.
Den lille...


/ Carina


Ovido - Quiz & Flashcards