ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Besvikelse och glädje!

Av Carina - 21 september 2015 17:05

Här har vi laddat, tränat, varit nervösa (matten), läst på osv osv...
Och så blir vi bortlottade!!
Nu är det ju så här med vissa tävlingar och har man anmält till Schäferklubben och har en Aussie, så är man inte prio ett   . Måååånga anmälda var det!!

3 oktober skulle vi har kört BH prov (Behörighets prov), men så blir det alltså inte....
När värsta besvikelsen lagt sig och jag även konstaterat att det inte finns något mer BH prov som passar i höst, så började jag tänka om.
Nu ligger lydnadsdebuten närmare än jag tänkt mig istället   .
När jag tänker efter, så kanske det är bättre också.
Matte vet hur det går till och har varit med förr!
Så var ju INTE fallet med BH prov och huvudet snurrade mer än lovligt av allt nytt!?!
Med lite vilja och nytt fokus på lydnadsmomenten, så ska vi göra vårt bästa.
Ska erkänna att i vissa moment har vi bara grundat...
Men, men... Friskt vågat hälften vunnet!  

Glädje har vi haft också som ni kan utläsa av rubriken.
Det var helgens aktiviteter som stod för glädjen!
Fyra väninnor och fem glada hundar i vår stuga i Lövåsen!
Vandringar och sightseeing dagtid. God mat, vin och mycket (hund)prat kvällstid.
Kan det bli annat än bra!  

Ha Dä!
/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards