ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Välkommet avbrott i vardagen

Av Carina - 12 september 2016 09:36

Besökte Grövelsjö fjällen för ett par dagar med goda vänner under helgen.

Klar luft, fina färger, trevligt sällskap och god mat.
Dock med en liten smolk i bägaren om man får gnälla.
Förkyld!

Är nu hemma och hoppas kurera mig.
Har alltså inte tränat hund på X antal dagar, men ska försöka mig på några rutskick, apportträning och ingångar under dagen.
Ingen Appell för oss  i helgen som kanske kan tydas av ovanstående mening.
Vi satsar på lydnaden istället och spårar vidare här hemma...
Det visade sig under genrepet att all spårträning var för nyvunnen kunskap och med svårigheter såsom: alla kursare hemma hos oss!, låååång ligtid! blev droppen och hunden kunde inte spåra alls?!

Ingen depp för det, utan mer ett konstaterande. Vi är inte färdiga. Det kommer bli bra med träning.
Kamske måste lägga ett spår idag också med andra ord.
Ja, jag får prioritera med de krafter jag har...
Spår inte så dumt om man ska välja aktivitet som Jägar'n blir nöjd av.


God vecka önskas er!
/ Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Skapa flashcards