ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Träningsdagbok...

Av Carina - 26 juli 2016 21:59

...Eller något får detta bli tror jag visst...

Nyttigt att titta tillbaka för att se vad man pysslat med.
Speciellt eftersom jag har en instruktör som har en uppsjö av lösningar och ideér så jag titt som tätt glömmer bort övningarna!? Det kommer ju nya varianter hela tiden!   


Efter sista tävlingen har vi fått träna på att gå ur och in i bubblan, så vi ska kunna återfå balansen på tävling.
Dessa viktiga transporter i mellan momenten har vi slipat på.
Visade sig att Jäger hade ingen belöningsförväntan på självaste "komkom", utan bara på kommandot som kommit efteråt. Därav brast just transporterna när vi tappade fokus på tävlningen.
Nu hoppas jag det är åtgärdat.

Har ialla fall sett stor förändring på träning.
Går numer aldrig in på en plan utan att kampa upp honom till max på utsidan och sen backa med "komkom" in på planen, sen fot.

Vi har fått träna på tävlingsmässiga situationer och övertränat störning med leksaker som kastas, folk som går omkring eller dansar, nynnar och sitter på planen med för den delen   .

Sicket gäng!
BÄSTA!!

Hemma har vi tränat ingångar både med och utan apport.......... (Bläää, får jag INTE skriva för fröken! Men det är sånt jag tycker är blä som  brukar ordna upp sig riktigt fint när jag väl lägger manken till!!), rutan (går framåt) och så är det komkom-fot med matskålen som externbelöning både morgon och kväll. Där kan vi pilla på detaljerna med en TAGGAD hund. De ska kunna jobba högt i drift, det vinner man mycket på är jag övertygad om. Allt man gör svårt på träning och klarar gör oss mer förberedda inför tävlingar!

Klubben imorgon kväll hoppas jag få till.
Då ska hoppet nyttjas och kanske få till en plats.

Ingång på planen såklart också    .

Sen bär det av till Kil fredag kväll på tävling!


Är igång och spårar också.

Går framåt.. När matte skärper sig, så kan visst hunden spåra.
Jag har sagt att Jägar'n inte är någon naturlig spårhund.
Fröken drog mig direkt i örat och berättade att det inte går framåt om man inte tränar!

Sen måste den som håller i linan veta vad den gör!
Tji fick jag, som vanligt är det skit längst bak i snöret!

 Älskar piskan över ryggen   

Appellen har vi anmält till, så då måste vi spåra. Och lära oss framförgående... och budföring...

Det löser sig säkert!   


I vardagen har vi också fullt upp med en extra familj som flyttar hit, men inte i sitt eget hus än så länge utan i vårt. Systeryster   .

Oj, så kul det är att få hit dem.
Frida badar, badar och badar. Hon har också varit till doktorn då vi misstänkte Borrelia (vilket det inte var! Bi eller geting stick). Galet mycket getingar i år förresten! Överallt verkar det som, för Radar är slut hos leverantören!?

Jag själv stukade en fot på semester. Den är nu bättre, men fortfarande stel på morgonen. Igår bröt jag dessutom en tå!

Farligt med strandhäng hela dagarna... Jag drog tydligen benen efter  mig, så jag inte lyfte på fötterna och sprang rakt i en tallrot!

Inte samma fot är det heller, så på mornarna är jag halt och lytt på båda benen!

Jämnar väl ut sig på nåt vis  .

Bara att härda ut.


Njut av sommaren, gnäll inte på värmen. Snart är det vinter!

/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards