ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 20 september 2016

En sån märklig söndag...

Av Carina - 20 september 2016 18:09

Vi hade...
Ibland händer de mest konstiga sakerna på tävling, men i söndags hände typ allt konstigt på en och samma gång!

Vi har tävlat flera gånger förut dit vi begav oss och vi kan intyga att det inte var klubbens fel, utan omständigheter och i viss mån den mänskliga faktorn.

Klass 1 och 2 samlades klockan 12, alltså var jag där 11.
Trean och Eliten hade haft sin samling redan 9, så döm om min förvåning när de inte ens avslutat Eliten när vi hade vår samling!
Struliga gruppmoment hade fördröjt det en del visserligen...
12.45 äntrade vi planen för platsliggningen iallafall.
Fyra stycken var vi i tvåan och bara tre i ettan.

En kursare till oss hade nummer ett och vi nummer tre. I mellan oss låg något så underbart ljuvligt i tikväg, så Jäger blev alldeles till sig i trasorna när vi skulle in på plan och vi körde backabacka med typ halva hjärnan på annat håll!
Grrrrrrr......  !
Lååååång hals och "orolig" plats för vår del. Döm då om vår förvåning när bästa, stabilaste kursaren reser sig för att gå fram till det rufsiga underverket mellan herrarna för att fria!?!?
Platsen bröts såklart och vi fick några minuter innan vi tre som var kvar gick in för plats igen.

Jäger lade sig då som en ostkrok för att verkligen kunna hålla koll på kärleken i hans liv!
Grrrrrrrrrrr     !

När det sen var dags för vårt program var han fortfarande påverkad av sina kärlekskranka hormoner.
Behöll min plan för uppvärmning och höll mig undan när tiken skulle av plan och vi in på plan.

Som vanligt ser jag inga betyg, men bubblan var inte helt spräckt, utan han var halft med om än som ett flipperspel.

Trodde mig ha nollat hoppet och fjärren. Rutan hade han en tass utanför dessutom, men ja han höll ihop skapligt och de låååånga transporterna som tävlingsledaren föredrar klarade vi rätt bra med backabacka och "Här".
När det sen sent om sider blev prisutdelning, så vinner vi på 162 p!?!?!?
Kan säga att jag nog såg ut som ett frågetecken när jag gick fram för att motta pokal och bedömningen.

Kommenterar till och med till domaren.
"Är det möjligt med det där flipperspelet!?"

Kastar mig hemåt eftersom vi var bjudna på kalas 4 mil från tävlingen och vi skulle vara där om en timme.

Kastade ett getöga på betygen och kommentarerna i farten (jag veeet!! Farligt!!) och känner inte igen min hund från programmet!
Ringer fröken och ältar och funderar innan jag får lov att ringa arrangören.

Mycket riktigt...
Vårt protokoll hade förväxlats med det vinnande ekipaget!
Rätt namn och hund, men pappren hade nog kommit i fel ordning för skrivaren, så våra bedömingar skrevs på fel papper.

Vill inte knycka någons första pris och vill absolut inte ha ett första pris jag inte är värd!

Idag kom mitt protokoll med posten.
Så här blev det då:
Platsliggande: 8. Orolig
Fritt följ: 7,5. DK halt. Långsamt sättande. Extra kommando, förare säger Bra. Krånglig helt om. Halter.
Läggande: 0. Ligger ej.
Inkallande: 8. Stöter i föraren. Avslut.
Sändande till rutan: 6,5. Långsamt ställande i rutan. Endast tre tassar i rutan.
Apportering: 7. Slarvigt gripande. Tugg.
Fritt hopp över hinder: 5. Sitter ej. Hoppar tillbaka utan kommando.
Fjärrdirigering: 0. Långsamt nedläggande. Hunden springer till föraren.
Helhetsintryck: 8,5. Glad och peppande matte och glad hund.

Ja, vad säger man... Tar fasta på kommentaren om helheten och jobbar vidare!


Over and out!
/ Carina







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards