ostragredavalentino

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Carina - 1 augusti 2014 21:23


Och här är han. Familjens äldre hund.
Trickebus 6 år gammal.
Han som alltid varit minst och levt i pappahunds skugga...
(Och varit mycket nöjd med det ska tilläggas!)
Den skuggan och tryggheten är borta nu.
Ska skriva mer om pappahund en annan dag.

Idag är det Trickes tur att kliva fram.
Kanske han gör det i verkliga livet också en vacker dag?
Tricke...
Mesigast i sta'n. Vill aldrig göra något för att sticka upp.
Någon måste vara lägst i rang.
Tricke har haft den platsen paxad i alla år.
Men han är också mattes jättebebis. Aldrig behövt växa upp utan kunnat fladdra runt hur som helst.
Vid 3½ års ålder kom mattes motivation tillbaka för lydnaden.
Nu Tricke ska du och jag träna/tävla lydnad!
Tricke hakade snällt på. Han som bara kunde det nödvändigaste för att glida genom livet på ett bananskal.
Gått här hemma som katten ungefär ;-)

Kan tacka min massör för tipset om privatinstruktör.
Och jösses så rätt jag hamnade!
Lisa har drillat mig och Tricke och utvecklat oss båda MYCKET!

Visst hade jag säkert fixat LP1 och LP2 själv... Men INTE med de poängen vi fått (förtjänat)!
Denna matten är detaljnörd och bara för man har en berner i snöret ska man inte behöva nöja sig med 7-8 i betyg.
Finns det 12or?? ;-)

Tricke trivs med vår träning och har växt massor allt eftersom vi klarat uppgifterna.

Hans självförtroende är större och hans arbetsglädje kan man inte ta miste på.

Debut i 3an väntar runt hörnet...
Mest matten som måste ta det där steget att kolla in SBKtavling.....

/ Carina

Av Carina - 1 augusti 2014 16:11

 

Här är han! Mitt lilla underverk!

Väl genomtänkt rasbyte från Berner Sennen till Australian Shepherd.

Bilden är från Östra Gredas kennel.

I skrivande stund är han 10 veckor.

Som Bloggnamnet säger heter han Östra Greda Valentino, men här hemma kallas han Jägermeister.

En hyllning till vår älskade nu bortgångne Berner Cognac.

Vår Berner Trickebus ska snart få sin egen presentation.

/ Carina

Av Carina - 1 augusti 2014 15:39

Ny dator!
Och då har jag lovat att börja Blogga.

Vi får se vad jag gör med den och hur den kommer utformas.

Helt klart är dock att det kommer handla mycket om hundarna här hemma och vår träning!


Japp, då var jag igång och nu kör vi!

/ Carina



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards