ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Trickebus

Av Carina - 1 augusti 2014 21:23


Och här är han. Familjens äldre hund.
Trickebus 6 år gammal.
Han som alltid varit minst och levt i pappahunds skugga...
(Och varit mycket nöjd med det ska tilläggas!)
Den skuggan och tryggheten är borta nu.
Ska skriva mer om pappahund en annan dag.

Idag är det Trickes tur att kliva fram.
Kanske han gör det i verkliga livet också en vacker dag?
Tricke...
Mesigast i sta'n. Vill aldrig göra något för att sticka upp.
Någon måste vara lägst i rang.
Tricke har haft den platsen paxad i alla år.
Men han är också mattes jättebebis. Aldrig behövt växa upp utan kunnat fladdra runt hur som helst.
Vid 3½ års ålder kom mattes motivation tillbaka för lydnaden.
Nu Tricke ska du och jag träna/tävla lydnad!
Tricke hakade snällt på. Han som bara kunde det nödvändigaste för att glida genom livet på ett bananskal.
Gått här hemma som katten ungefär ;-)

Kan tacka min massör för tipset om privatinstruktör.
Och jösses så rätt jag hamnade!
Lisa har drillat mig och Tricke och utvecklat oss båda MYCKET!

Visst hade jag säkert fixat LP1 och LP2 själv... Men INTE med de poängen vi fått (förtjänat)!
Denna matten är detaljnörd och bara för man har en berner i snöret ska man inte behöva nöja sig med 7-8 i betyg.
Finns det 12or?? ;-)

Tricke trivs med vår träning och har växt massor allt eftersom vi klarat uppgifterna.

Hans självförtroende är större och hans arbetsglädje kan man inte ta miste på.

Debut i 3an väntar runt hörnet...
Mest matten som måste ta det där steget att kolla in SBKtavling.....

/ Carina

 
 
Emelie

Emelie

2 augusti 2014 18:53

Nämen välkommen!!!! Er ska jag följa!!! Stort GRATTIS till det väl genomtänkta nytillskottet, massor med lycka till med lille Jäger och kramar till resten av familjen!!//Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards