ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Dagarna går.

Av Carina - 8 augusti 2014 10:59

Och så var det fredag...

Denna vecka har gått fort!

Jobbat ett par nätter och ska jobba ett par till. Med Henrik i Tyskland och mamma och pappa i Norge, så har vi haft "nattis" hos farmor och farfar!

Är er evigt tacksam...

Hela rövarligan har huserat på Humlevägen och det var väl mest Jägmästar'n som jag hade mina funderingar över hur det skulle gå ;-)

Jo, visst höll han farmor på alerten!

Men att komma dit och upptäcka nytt ställe är rena rama himmelriket om man är en nyfiken Aussie valp.

Och han skötte sig så exemplariskt man nu kan göra vid 11 veckors ålder.


Igår fick han träffa brudarna Olsson, som ju ingår i vår flock.

Undri fick självklart skummigt tomteskägg (som Jäger åt upp ;-)). Villi låg först vid bilen och tyckte han var vansinnigt onödig.
Gloria såg honom knappt för hon hittade harpluttar i mängder och sen ett gammalt märgben. Sist och minst Iri.... Gick bättre än jag förväntat mig av vilddjuret.
Hon och Jäger kommer få hur kul som helst tillsammans!

Sen..... När han växt till sig....

Just nu är det alldeles för tuffa tag för en liten Aussie som TROR han fixar vilka tuffa tag som helst!


Träningen går framåt. Igår fixade vi pallen ända fram till fotposition!
Duktig liten Jäger!!
Nu ska vi jobba vidare med min korrekta position som signal och med bibehållen kontakt.
Ska prova sen, när han vaknat :-)


Trevlig helg!
/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards