ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Veckans sista dag...

Av Carina - 10 augusti 2014 22:11

...

Och helgen på jobbet är till ända.
Wiviken är återigen fulltaligt dessutom!

Ser fram emot min sju-dagars ledighet med allt vad den innebär!!


Dagens lydnadsträning har varit givande. Både för liten (Jäger) och stor (Tricke).

Utomhus med behagliga 22 grader "bara". Planen ligger mest i skugga, så det funkar fint.

Tricke har dock haft allt annat än en bra vecka. Fått behandla en ögoninfektion (som nu är utläkt) och vilat på grund av hälta!

Hältan fixade han alldeles själv i torsdags när brudarna Olsson var här. Sladdade omkull med bakänden i slänten och var sen halt fram?!

Är bra från det också, men jag ville inte att han skulle behöva springa i fullt ös på träningen.... Massage beställt framöver, så Lena får lösa upp vad som kan finnas kvar.

Vi fick bland annat köra en rolig apporteringsövning som passar lika bra till nybörjaren och den mer erfarne hunden, snabba uppsitt och en nyttig kontaktövning som nu börjar lossna ordentligt för Trickebus.

LillJäger fick också prova på den kontaktövningen utan förestående fotkommando såklart.

Han fick också vara med dom stora och leka möten (de andra under fotkommando) och sen (precis innan mötet) på Lisas signal språngmarch bakåt med matten till externbelöning i form av boll på ett snöre. Tanken med den övningen är att föraren (som alltid) måste överglänsa alla eventuella störningar och vara roligast och viktigast i alla lägen. Jättekul tyckte Jäger och studsade fram med sina fjädrar till ben ;-)

Vid en av pauserna då Lisa gick igenom nästa övning passade jag på att kommendera "lägg dig" till Jäger.

Ja, det går finfint :-) Inga långa stunder såklart, men han ligger lugnt och fint när han ligger.
Coolingen...


Efter kvällsmålet däckade de båda två.
Trötta och nöjda med dagen.

Själv har jag lite packning kvar, sen ska jag följa deras exempel.


/ Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards