ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Förkylt..

Av Carina - 18 november 2014 14:18

...Är det här...

En liten känning bröt ut till en riktig förkylning under nattens jobb!

38,5 är en "nära döden" upplevelse för oss som är lågtempare!

Urk..

Nåja, nog med gnäll och fiskande efter empati.


Nu ska jag skriva om något mycket roligare!

Helgens bravader!

Norge resa med Martina, Anders och Ingmarie.

Utställningar, hotellvistelse och många, långa diskussioner! Och då om hundar först och främst.

Fredagens utställning var N W -14 utställning med alla raser på en och samma dag!

Himmelriket för mig som har utökat med ytterligare en ras!
Fantastiskt roligt också att Jägers uppfödare Lotta och Gisli var på plats!

Och ännu roligare att de hade med sig både pappahund Jagger och mammahund Diva!

Och roligast att få mysa med dem och sen se dem få fantastiska resultat!

Jagger BIR och Diva 2a Btkl!

  

Är supernöjd med min Jäger och bler bara mer övertygad när jag träffade hans föräldrar på nytt.
De har gjort ett gott jobb   

Berner då!? Fanns det många av både på fredagen och söndagen.

Rutans dotter Bettan gjorde debut i juniorklass med bravur!
2a Jkk med Ck på fredagen och 1a Jkk med Ck OCH Nord  JW-14 som titel!
Fina Bettan... Väldigt förtjust i henne måste jag säga..
Mega (Jämthund) och Himla fick också fina resultat och vi (ja, vi åkte ju i samma bil   ) hade fina rosetter med oss hem!


Tricke och Jäger var på kollo hos Olssons under helgen och det var första övernattningen för Jäger där.
Enligt Jäger är livet en fest, så denna helg var ett enda långt party!
Hundar, katter (världens bästa Siri och Muffins som älskar hundarna och inte kan låta bli att retas och busa med dem) och folk som BARA kom för JÄGAR'Ns skull!

Kan det bli bättre??
Nu har Olssons känt på att ha vallhund och han är hjärtligt välkommen tillbaka. 
Tack för hjälpen go vänner.
Nästa vecka kommer Olssons brudar hit en dag.
Bra med delad vårdnad på hundarna   


Nu te med honung, en brasa och tofflor på.

/ Carina







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards