ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Sjukt barn och fint besök!

Av Carina - 27 oktober 2014 07:54

Höstlovet är här!

Och Frida är sjuk...

Feberfri idag, men en hemsk hosta och så denna näsblod...

Inget ovanligt för Frida och arv från pappas sida. Blöder mer vid förkylning, men så mycket som hon blödde i fredags har vi aldrig varit med om! Forsade ur båda näsborrarna och bakvägen, så hon spottade mängder med blod.

Brukar inte hetsa upp mig i onödan men efter tio minuter med kraftig näsblod ringde jag sjukvårdsupplysningen.
Då slutade det :-)

Efter det, så har det bara varit ett par näsblödningar av normal mängd under helgen.

På bättringsvägen nu hoppas vi!


Idag går vi i väntans tider....
För då kommer min lillasyster med familj från Kalmar på besök!!
Oj, vad vi längtar...

Härligt att få rå om dem några dagar. Veckan kommer bland annat bjuda på kalas, kusinlek i mängder, systermys framför brasan och spabad för dem som vill.

Och om den eländiga blåsten vill ge sig, så kanske en grillning i skogen.

  


Igår var vi då på valpkurs igen och sen Lisa träning.

Tricke var på hugget trots inomhuslokalen. Gick starkt framåt vad gäller sidoförflyttningarna.
Och med starkt framåt menar jag att han flyttar sig fint i sidled åt vänster när jag flyttar mig ett steg och klickar. Vi tränade också massdirigering med störning där hundarna ska hålla position med bibehållet fokus när det händer annat runt omkring. Tricke har lite jobbigt där, men kämpar på.

Jägar'n fick till en början sitta uppbunden och det går riktigt bra. Ja, inte hela tiden för ibland är det så roligt på plan att han håller på att bralla på sig!!

Han tränade sen störningsbana och det gick bra tills vi skulle stanna mitt i banan med alla roliga leksaker och godisbitar för att där få kontakt med hunden.
!?!??!
Jag som inte är van att ha hund av denna kaliber blev först frustrerad över att han totalt låste sig och hade svårt att fokusera på mig...
Sen skulle vi träna ligg med externbelöning och då hände det igen.
Det var första gången för oss som vi stoppade in externbelöning under inlärning. Vi har tränat in externen för sig, så han vet vad det är...

BYTESLÅSNING fick jag förklarat för mig!

En toppenegenskap till lydnaden när vi väl arbetat oss över tröskeln.

Nytt och spännande för mig som övervägande använt godisbelöning till mina bernerpojkar.

Detta är ingen bernerpojke, utan en Aussie med stort föremålsintresse och en motor som aldrig tar slut!

Gör mitt allra bästa för att förvalta och utveckla honom som träningskompis.

Vi har god hjälp och en spännande resa framför oss...
Kommer garanterat få helt nya problem att brottas med   

Nej, nu ska vi sparka igång den här dagen!
Ikväll blir det huset fullt!!

/ Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards