ostragredavalentino

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Carina - 10 oktober 2014 15:49

Munter rubrik på bloggen idag. Brukar inte vara så påverkad av mörkret, men lägg där till en förkylning som
inte riktigt bryter ut, men heller inte ger sig av så förstår ni   

Frida också varit sjuk i början på veckan, men vad det var vette gudarna!?...

Kass mage en dag, lite feber en dag, snorig samma dag som febern och sen inget mer.

Skönt när det är snabbt avklarat i alla fall.


Hundträningen har varit lite avslagen denna vecka. Vi har roat oss med att promenera på många olika ställen och jobbar på med vardagslydnaden när saker uppkommer såklart.
Denna vecka har vi också lagt krut på att INTE vara mellan matte och spisen när jag lagar mat!
Eftersom han tillhör vallhundssläktet, så ska nosen vara med och läggas i blöt PRECIS överallt!
Stor nyfikenhet till skillnad på många av våra berner...
Och med nosen i blöt menar jag verkligen INNE i ugnen, INNE i braskaminen, INNE i diskmaskinen osv.
(farligt, farligt)
Känner igen det så väl från mina föräldras Shelite Lucas då det begav sig...

Lägger jag krut på saker och ting, så händer det dock fort med Jägar'n.
(har väl inte varit helt konsekvent med var jag vill ha honom i sådana situationer, men nu vet han).
Nu ligger han så fint på fällen fem meter från spisen när jag går mellan kylskåp och spisen.

Duktig kille   

Jobbar i helgen och där är bästa Lotta sjuk, så hur vi ska klara oss Elisabeth och jag det får vi se   
Nåja, rätt vad det är så är det söndag och sju dagars ledigt!


Ha en trevlig helg!

/ Carina




Ovido - Quiz & Flashcards