ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Träning!

Av Carina - 1 oktober 2014 18:01

Tränar gör vi... Både nu och då.

I söndags hade vi kurs som vanligt och höstterminens första "håll positionstävling" för året!

Hunden sitter i utgångsposition och ska hålla kontakten i all evighet, eller ja tills det brister vill säga...
Lisa klockar oss och längsta tiden vinner hundgodis!
Självklart slutar vi inte med ett misslyckande som det faktsikt blir utan kör en gång till efter tidtagningen och belönar upp   


Tricke gick det väl sisådär för... 20 sek. någonting. Han hörde något i trapphuset och tappade fokus.

Den lille Jägar'n överraskade på sitt första försök!

19 sekunder!!

Liten valpskrutt...   

Läxan tills nästa söndag är att träna detta på fem olika ställen!

Ica Maxis parkering har vi avklarat.

Många blickar fick vi framför entrédörrarna kan jag säga, men bara leenden.   

I morgon får det bli positionsträning på bryggan!


I måndags träffade vi Anne-Lie, Micka och Ella på bruks.

Tricke fick lite dirigering och fria följet gick fint, sättande under gång lika så, inkallning med ställande....
!??!?!
Det har vi visst inte tränat på länge, så Tricke fortsatte bara galoppen utan att ens minska på farten...
Och jag VET hur han kan tvärnita till ett ställande!

Kanske måste träna momentet??   

Fjärren körde vi kort avstånd men det kändes bra. Metallapporten gick finfint, men han håller lite löst så det skallrar om honom. Inget jag tänker lägga något krut på...
Han har glädje i apporeringen vilket jag hade svårt att tro vi skulle fixa till en början!
Tricke tyckte nämligen apportering var skitläskigt och ville fly från apporterna och mig till en början!

Kan ingen tro nu...


Jäger fick träna att sitta uppbunden och kolla på Tricke när vi tränade.
Å, en sån ledsen Aussie det var då!!
Men efter visst gnäll och dragande i selen, så lade han sig...
Han fick också träna en stund såklart.
Gå in till position (funkar bättre och bättre även utan pall), ligg (är vi dåliga på att träna, så det går lite långsamt framåt). Apportering tränade vi också och det är superkul!
Som det mesta här i livet...

På lördag är det utställning igen.
Inoff  Kumla. Två Aussie anmälda och vi har nummer 1.
Ja, det är bra träning för oss båda i alla fall. Det blir kul!


Men först jobba ett par nätter!


Ha dä!
/ Carina




 
 
Ingen bild

Lena

1 oktober 2014 22:23

Jag och Cola ska iväg i morgon och träna Rally. Har knappt blivit något träningspass alls efter sista tävlingen pga jobb o annat men nu ska vi börja träna in fortsättningsmomenten. "Snart" börjar ju tävlingssäsongen igen och då har vi som mål att fixa RLD F 😄😁 Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards