ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

My Dog.

Av Carina - 12 januari 2016 18:40

Intensiv helg!!

Trevligt sällskap, fina hundar och jävligt kassa resultat för oss...

Tur att jag inte är nybörjare inom utställningsvärlden för då hade jag nog gråtit en skvätt och aldrig kommit tillbaka.
Jag VET att Jäger en lovande unghund med en ljus framtid framför sig.

Jag VET att bedömningssporter som utställning kan klassas som väldigt godtyckliga.
Därav var jag sur samma dag och sen gick vi vidare.
Eller vi och vi... Jäger blev aldrig sur, utan tyckte helgen var fantastisk i alla avseenden.
Sova på hotell: Spännande!!
Massor med folk och hundar, nya dofter Och kanske det bästa av allt.
Sova i sängen med matte! Nära.... Under täcket och skinnet. Rumpan i ansiktet och resten av hunden över halsen. Eller benen i vädret och åt alla håll, men fortfarande rumpan i ansiktet.
Ner på golvet för att svalka av sig lite och sen upp igen.
Svenska Mässan: Ännu mer folk och hundar! Disneyland!!
Alla är till för Jäger och han ställer gärna upp på mys, gos, djupa kyssar, klapp och kel.
Och kanske lite bus med någon hågad hundkompis.
Elsa och Lyx , våra nya Aussie vänner som kändes igen överallt i vimlet gillade Jäger lika mycket som han gillade dem.

Passade också på att träna lite lydnad mitt i smetet och det går riktigt bra trots MASSOR med störning.
Herr Uppfödare var ju också där och HAN är en hyvens kille enligt Jäger som gjorde sig till för  att få lite uppmärksamhet från Gísli (och visst funkade det ;-)).
Om nu våra resultat inte var något att skryta med så gick det bättre för våra vänner och bäst gick det för pappahund!
BIS 2 på söndagens tillställning är verkligen inte kattskit.
Vi glädjs så för er alla!
Nu är det vardag igen och med det nattjobb, dagjobb, snöpulsande, läxläsning och lydnadsträning med mera som gäller.
Förhoppningsvis också skidåkning om vi kan få till skidspår...

/ Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards