ostragredavalentino

Alla inlägg den 5 november 2015

Av Carina - 5 november 2015 16:38

En vecka utav fullständig avkoppling och "bara vara" tid.
Kan var nog så svårt det...
Vi tillbringade lata dagar i sol och pool på Gran Canaria (närmare bestämt Puerto Rico).
Borta bra men hemma bäst är det i alla fall och välkomna hem var vi.
Jägar'n var mer i hårfästet än på golvet när jag hämtade honom hos bästa familjen Olsson.
Inte för att han inte trivts och haft det bra, men matten är allt matten i alla fall.
Hos Olsson har han livat upp stämningen och haft glada dagar där han lekt både med katterna, hundarna och folket i familjen.
Ja, de som vill helt enkelt.
Idag är det vardag igen.
Och det har inneburit både promenad, cykeltur och lydnadsträning.
Träningen var väldigt välkommen, så jag fick påminna om att vi plogar INTE när vi går fritt följ   ...
Vi släpper leksaken direkt när matten säger LOSS   ...
Och vi KASTAR oss INTE över matten vid ingångarna   ...
JAAAA, jag VEEEET!!! Men det är sååå KUUUL!!
Såg jag hela den sprudlande lilla kroppen sade. Men det tog en liten stund innan vi var tillbaka där vi slutade.
När passet var slut plogade han inte ,släppte leksaken direkt med förväntan på att få den ingen och satte sig snabbt och fint framför mig vid ingångarna   
Min lilla brukshund....  

/ Carina

Ovido - Quiz & Flashcards