ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Det gick uppåt! Och sen nedåt...

Av Carina - 31 juli 2015 08:24

Först styrde Volvon mot stugan i Lövåsen!

Stor röj inför fortsatt bygge av badrum...
Och så fick bygghandeln ett besök.
Kort besök på bara några dagar men härligt att vara där igen, även om vädret inte riktigt var med oss.
Men då blir det också relativt myggfritt!
Efter en natt hemma vände vi (Frida, Jäger och jag själv) bilen mot söder.
Kalmar!
Kraschade hos syster med familj en natt och sen drog bara Jägar'n och jag liiite norrut.
Kennelläger på Mönsterås BK!!

Det första för oss som är "nya" i familjen Östra Greda.
Jäger är ju en förklädd Formel 1 Berner enligt sig själv och det är väl jag också kanske   .
Så att se så många glada, härliga Aussie som har samma kroppsspråk och uttryck var en uppenbarelse för oss båda.

Men det tog inte många minuter förrän vi var ETT och tränade precis som vanligt.

Träffade två kullsyskon till Jäger och det var så kul att se deras likheter!

Vädrets makter kan ingen göra något åt och på lördagen då vi hade lydnadsträning med instruktör var vädergudarna allt annat än nådiga...
REGN, regn och sen lite regn.
Vi gjorde så gott vi kunde och tränade på ganska bra ändå.
God mat, trevligt sällskap och mycket hundprat blev det trots vädret.
Hundpratet fortsatte hos Lotta och Gísli en stund in på natten och så lite sömn på det.
Söndagen vigdes åt foderföreläsning, utställningsträning och pälsvård.
Ja, vi tränade allt lite lydnad då också... Gäller att passa på!

Trötta och nöjda återvände Jäger och jag till Kalmar där bästa syster Linda tagit hand om Frida.
Några dagars samvaro till innan vi åkte hemåt Wiviken.

Min rygg är väl inte helt överens med mig efter allt bilåkande och då är det bra att jag har världens bästa massör!
Patricia, du vet att du är guld värd va!?  
Nu blir det hemmaplan ett tag...
Hundplaner har vi dock.
BPH ligger närmast!
Spännande!
Kan inte bli något annat än fart och fläkt i alla fall...

Men allra först lite träning på bruks!
Typ om en timme!
Har en plan... Som nu måste slipas på...

Trevlig helg!
/ Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards