ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Läxa

Av Carina - 30 mars 2015 10:58

Har vi på snabba lägganden!!!
Eller snarare bakläxa...
När det är någon som jag upplever är mindre kul (sån't som inte går så bra med andra ord), så tränar vi inte det.
Lite strutsmentalitet med andra ord...
Vi (läs jag) får inte till det. Jäger byteslåser sig på leksaken (för att jag har hållit undan den....) och lägger sig därmed lååångsamt (men med rätt teknik). Lisa fick prova på Jägar'n igår och kom fram till att här får vi plocka fram hans frustration och reta upp honom lite   .

Ja, det var snabbt gjort må jag säga och därifrån får jag börja "havlsortera" ut de skapligt snabba lägganden han har till en början.
"Tå" har vi börjat få snits på. Gäller bara att matten får bak tyngdpunkten på Jägar'n och det lyckades vi med fort när vi väl la till manken.
Svängarna börjar släppa rejält!! Både höger och vänster.
Han har mycket fin kontakt vid fotgående och har en fin position. Det bådar gott för framtiden.

Hakan i backen fixar vi med stadga och även när jag "trampar luft" med fötterna.

Mellan lydnadspassen tränar vi också inför utställningsdebuten i officiell klass....
Frida agerade utställningsdomare i helgen och Jäger hade som uppgift att stå fint och stilla medan domaren tittade på tänderna och kände igenom kroppen. Känns helt ok.
Tränar också på att han ska trava ut och framför i kopplet. Går riktigt bra det med. Måste dock köpa ett nytt utställningskoppel,då det vi har är för kort för ändamålet.

Travar bredvid cykeln gör han också... När vi väl kommer iväg... En vacker dag är han skyldig mig ett däck den lille j-ln..

Visst går det framåt, men precis som med skidorna är starterna förfärliga för att sen springa på riktigt fint.
Cyklar än så länge med mina fina damcykel där jag inte vill att han ska dra, utan trava fint bredvid.

Använder kommandot "trav" som jag sen tänker ha vid utställning också.

I eftermiddag är det dags för simning igen och imorgon ska vi på andra äventyr....


/ Carina


 
 
Ingen bild

Elisabeth

30 mars 2015 14:04

Hej.
Ojoj vad du håller på och tränar du verkar verkligen hamnat rätt i ditt hundval. Såå himla duktiga ni är och han är ju bara ungdomen ännu. Det verkar så roligt och din instruktör helt fantastiskt duktig.
Roligt att du lägger ut lite på fb, jag försöker följa dina äventyr, kul att vara med lite.
Vet inte när det blir någon hund här det är ju lite annat än att tänka på.
Behandling pågår stark sådan, som tur är inga försämringar vad vi vet just nu.
Hälsa övriga vi känner, och ha en trevlig påsk. Förresten vi ses väl på "kulla"?
Kram från Elisabeth G

Carina

1 april 2015 07:28

Hej Elisabeth!
Skönt att höra att det inte är några försämringar... Förstår så väl var fokus ligger just nu och så ska det vara.
Trevlig påsk till er också och visst ses vi på "kulla"!
Kram!
Och en extra kram till Leif.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards