ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Snö på tvärsen!

Av Carina - 26 mars 2015 12:20

Kommer det idag!

Aprilväder redan i mars   .
Annars då?

Ja, dagarna går och veckorna lika så.
Vi fyller dem med både tråkiga vardags sysslor som inte är värda att nämna och annat.

Annat kan vara, cykla med Jäger...
En upplevelse som hämtat ur en actionfilm!
Dagens tur blev dock den bästa och nu börjar han förstå ordet "trav" och att det är förbjudet å det grövsta att hugga i däcken!
Joesåatte....
Kampdrifter har han den lille sötnosen...
Vi har varit till bassängen i Kumla för första gången i hans 10 månaders långa liv också!
Simmat har han inte gjort sen i somras, då han vägde 5 kg och var söt som en karamell.
Så något minne av det har han såklart inte.

Han fixade rampen utan större besvär. En butt i rumpan, så var han i.
Plaskade som en galning en stund, men kom ganska fort ner i varv.
Fyra minuter i bassängen, kort stund som sig bör när man är nybörjare.
Vår instruktör Maria trodde dock att det kan ökas markant till nästa veckas sim.

Tror han kommer tycka om det!
Om ett par gånger eller så...

Vad gäller lydnadsträningen har matte en svår läxa.... Inga pizzatallrikar i svängarna!!
Måste torrgå utan hund för att fixa det med Jägar'n vid min sida... Fattar inte att det går så fort att lära in saker fel... På matten...

Jäger gör ju såklart som jag och som vanligt kan jag bara skylla på mig och inte på hunden!

Apporten går framåt med fast grepp och backandet går också framåt (eller bakåt...). Hoppet är självbelönande som bara den! Nu ska vi dock framåt i utvecklingen och då sitta vid sidan INNAN kommandot HOPP kommer. Det var lite svårare och Jäger hoppade, hoppade och hoppade innan han insåg att belöningen uteblev och att matte hade annat i tankarna.

Jahapp! Motivationen är på G, så nu är det over and out.
Vänstersvängar i köket får det bli!


/ Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards