ostragredavalentino

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

VÅREN

Av Carina - 15 mars 2015 14:32

ÄR HÄR!

Härligt... Även om vintern haft en del att önska på våra breddgrader, så har vi fått lite av rätta känslan uppe i stugan.

Hoppas på ett sista ryck för vintern där om några veckor.

Hela denna vecka har solen hjälpt oss fylla på förrådet av D-vitamin (även om jag fyller på i tablettform också).
Har haft ledigt hela veckan och har då passat på att träffa goda vänner med tillhörande hundar vid hela fyra tillfällen! Toppenvecka med andra ord!
Malin och Kia var först ut. Länge sen vi sågs och Kia gör mig påmind om Cognacmannen...
Jämngamla som de var och växte upp tillsammans.
Sen fick Jägar'n och jag träffa Aussien Zingo med matte Lena! Så roligt att se dem båda ha springtävling runt "Lilla Svängen". Ingen av dem van att leka med en likasinnad snabb hund och båda två lika förvånade att den andre hakade på i samma fart!

Sen var Maria och brudarna här för promenad och trimning. Iri möter då sin överman i Jäger och får se sig besegrad. Till och med hon tröttnar och tycker han är en riktig Pain in the as!

Om hon bara visste att det exakt så hon behandlar sina kära bernersystrar där hemma...

Idag blev det grande finale för hundbesök i form av Maria och labben Lira.
Skogstur med tvättäkta Aussieryck och mycket prat.
Både Maria och jag är duktiga att prata och tur är väl det, så vi håller vargarna på behörigt avstånd...
Hörde dem uppåt Björnfallet här om kvällen...
Kan säga att håret i nacken reste sig...


Tränat har vi också gjort Jägar'n och jag. Det går framåt.
Vi bara sätter grunderna än så länge, men visst när vi plockar ihop allt så är där snart färdiga moment.
Om ca en månad är det dags att fluffa till pälsen och ge sig ut i utställningsringen igen!
Juniorklass nästa!

 

Och så spåret då...

Någon gång i framtiden (senare i sommar säger fröken Lisa) ska vi tävla är det tänkt och då kan vi INTE spåra som vi gör nu!
Tricke minsann som inte ska tävla spårar så lugnt och fint med stor noggrannhet medans Jäger är fullkomligt GALEN och kastar sig fram i vild galopp! Fram kommer vi alltid, men just nu ser det allt annat än snyggt ut...
Undrar om någon märker om jag byter hund till spåret... Svart Tre färgad Aussie eller bernerpojke i övre medelåldern!?
Same, same but different...


/ Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 14 mars 2017 14:11

Typ   .... Först fys delen då. Jäger har ju varit projekt hund åt tre blivande PT tjejer och nu har vi sett resultatet av vårt träningsprogram som löpte över en månad vi fick av dem. Nu var ju inte Jäger på något vis i dålig form, men självklar...

Av Carina - 31 januari 2017 07:11

... Tyckte jag fått fart på bloggandet, men farten tog slut så fort tävlingssäsongen var slut!Skrivmaterial har egentligen inte saknats.Florida resa med härliga vänner strax efter förra inlägget, sen ett par veckor efter det  jul och nyår i Lövåsen m...

Av Carina - 4 november 2016 08:54

Inga mer tävlingar för i år.Det har gått upp och ner, men kontentan är ändå att jag har lärt mig MASSOR och utvecklats mycket som förare!Jäger den lille slyngeln har hittat på än det ena och än det andra. I slutänden är det ändå mig som förare det är...

Av Carina - 23 oktober 2016 17:45

Vad gäller att tävla med Jäger!    Idag var tävlingen nära. En klubb där vi varit förut. Lätt att hitta och vi var på plats i tid.Jägmästaren hade bajsat innan vi for. Två gånger till och med!Matte var mycket nöjd.Väl på plats mötte vi vänner som...

Av Carina - 1 oktober 2016 19:41

Hoppas jag ! Ännu en märklig tävlingsdag. Började bra med vårt resesällskap som har samma inställning  som mig.Att vara i god tid är en dygd!Funktionärerna måste tas om hand och hälsas välkomna   . Vad som sen hände var att vi snurrade, letade,...

Ovido - Quiz & Flashcards